Thursday, September 10, 2009

BAGAIMANA MENGENAL TARBIAH

Alhamdulillah….buat pertama kalinya ana coretkan kata2 kat blog umar ni. By the way,ana nk ucapkan terima kasih pada kak arin sebab create dis blog for us…syukran… insya-Allah kami akan memanfaatkan blog ini sepenuhnya.
Okla,berbalik pada persoalan kak arin iaitu: “ Bagaimana ana mengenal tarbiah?”
Insya-Allah ana akan kongsikan sedikit sebanyak susur galur bagaimana ana mengenal erti tarbiah ni… seperti yang kite sedia maklum, tarbiah itu sendiri membawa maksud ‘didikan’. Alhamdulillah sebenarnya sejak dari lahir lagi mak ayah ana sentiasa memberi tunjuk ajar tentang hal2 agama. Sehinggalah ana menjejakkan kaki di sekolah menengah, disana kami diwajibkan solat fardhu berjemaah , usrah dan macam2 program lagi yang telah disusun bagi mendidik kami tentang kepentingan agama walaupun sekolah ana tu bukan sek agama. Alhamdulillah, lepas masuk UiTM ana berkenalan dgn seorang sahabat ni..Dan dia lah yang memperkenalkan ana pada usrah KARISMA. Dari sana, ana mula mendapat lebih banyak tarbiah dari kakak usrah dan sahabat2 sendiri…wallahua’lam

~nur atirah USRAH KAK ARIN

2 comments:

Usrah Bersila said...

alhamdulilah..inilah nikmat tersebar kan..nikmat iman dan islam..i'allah tirah kita sama membantu di jalan ni.."Coming together is a beginning, staying together is progress, and working together is success"

luv:kak areen

Usrah Bersila said...

eh salah eja..tersebar=terbesar..
he3